سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
 

 

 

تاریخ قرآن History of Quran

                                

 از امام حسین (ع ) پرسیدند: یا ابن رسول الله روزگار را چگونه می گذرانی ؟ فرمودند:

روزگار را درحالتی می گذرانم که پرودگار بزرگ ناظر بر اعمال من است و آتش جهنم را

در پیش روی خود مشاهده می کنم . مرگ در تعقیب من است و از گیر حساب بازپسین

 رهایی ندارم و در گرو اعمال خویشتن می باشم . آنچه دلم بخواهد، نمی شود و

 قدرت دفع مکروهی از خویشتن ندارم . کارها در دست دیگری است ، اگر اراده کند

 عذابم فرماید و اگر بخواهد، مورد عفوم قرار می دهد. بنابر این کدام مسکین است که

از من درمانده تر باشد؟

                                                   بحار الانوار، ج 78، ص 116





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 85/11/4 ::: ساعت 11:2 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر